Metody, które pomogą zwiększyć klikalność na stronie internetowej

Z każdym rokiem, coraz większa ilość osób zaczyna korzystać oraz robić zakupy za pomocą internetu. Wirtualna rzeczywistość stała się już niemal ostoją handlu na świecie i każdy, nawet najmniejszy przedsiębiorca stara się wprowadzić swój biznes właśnie do sieci.

Często jednak stworzenie samej witryny internetowej nie wystarcza, by przyciągnąć uwagę klientów. Konkurencja na rynku stale się zwiększa, a przedsiębiorcy w celu poszerzenia skali swojej działalności zaczęli równać się ze sobą w świecie wirtualnym. Z biegiem czasu zaczęły powstawać coraz to nowsze sposoby na promocję, a nie zanosi się na to, aby postęp w tym kierunku miał nagle ustać.

Skorzystanie z usług pozycjonowania

Zaraz obok usługi Google Ads, jest to podstawowa możliwość wypromowania swojej działalności w sieci. Ma na celu głównie podniesienie pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwania Google. Różni się od usługi Google Ads tym, że przebiega w sposób naturalny, a obok wyszukanej witryny nie widnieje górujący napis "Reklama".

Pozycjonowanie składa się z szeregu rozłożonych w czasie czynności, takich jak:

  • Stworzenie audytu SEO, określającego jakie zmiany warto wprowadzić na stronę w kontekście technicznym i wizualnym. Przykładowo może to być kilka uproszczeń kodu bądź wyzbycie się niepotrzebnych, spowalniających etap ładowania grafik. Sprawdzane są również struktury adresu URL.
  • Optymalizacja strony, polegająca na dopasowaniu tekstu do słów kluczowych, uzupełnieniu nagłówków, nazw witryny i metadanych, a także stworzeniu sitemapy.
  • Budowanie linków - główny etap pracy, opierający się na tworzeniu linków zewnętrznych, które prowadzą do promowanej witryny

Pozycjonowanie dzielimy również ze względu na jego skale. Posiadając sklep internetowy z możliwością wysyłki produktów najlepszym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie ogólnokrajowe, natomiast w przypadku dysponowania salonem oferującym usługi na miejscu, lepiej skorzystać z promowania lokalnego.

Aby dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu lokalnym na terenie Poznania i jego okolic, warto zajrzeć tutaj: https://www.devagroup.pl/pozycjonowanie-poznan

usługa pozycjonowania

Kuszące informacje oraz kontakt z klientem

Częstą praktyką w ostatnim czasie stało się zachęcanie klienta do zakupu poprzez darmową dostawę lub kod promocyjny. Umieszczając taką informację na górze strony w okolicy logo istnieje spora szansa, że strona będzie częściej odwiedzana.

Podobnie jest w przypadku okienek live chat lub zapytań o opinię. Kontakt z klientem przez internet nie musi odbywać się za pomocą maila. W momencie, gdy użytkownik ma problem ze znalezieniem produktu na stronie, może śmiało poprosić osobę po drugiej stronie monitora o pomoc. Jest to powszechna metoda, która pozwala spojrzeć na firmę, jako na bardziej profesjonalną i godną uwagi.

Metoda rich snippets

Organiczne wyniki wyszukiwania są już powszechną i długo wykorzystywaną metodą, która pomoże w zwiększeniu ilości wejść na stronę. Składa się na nie tytuł oraz krótki opis, widniejący w wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonej frazy kluczowej. Ważne jest, aby w opisie umieścić tylko najpotrzebniejsze informacje o produkcie, takie jak nazwa firmy, numer kontaktowy, opinie o produkcie oraz jego cena.

W celu dowiedzenia się, jak dodać rich snippets do swojej witryny, warto zajrzeć do artykułu stworzonego przez DevaGroup: https://www.devagroup.pl/blog/google-rich-snippets-czym-sa-rozszerzone-wyniki-wyszukiwania