Na starcie zawsze upewnij się, że poszukujesz i korzystasz tylko z tych linków zwrotnych, które zwiększą Twój wynik domain authority. Oznacza to analizowanie jakości linków i dokonywanie mądrych wyborów dla swojej witryny.
Użyj narzędzia do analizy domain authority
Jednym z pierwszych kroków, które należy podjąć przed pozyskaniem linków zwrotnych, jest sprawdzenie autorytetu domeny witryny. Wiele narzędzi pozwalaja zrobić to bardzo łatwo, po prostu wprowadzając adres URL witryny, którą badasz. Zazwyczaj otrzymuje się wynik w skali 1-100.
Sprawdzanie relewantności
Chociaż autorytet wszystkich stron, które linkują do treści użytkownika ma znaczenie, ważniejsze jest, aby sam link był dopasowany. Na przykład, jeśli Twój blog jest o wędkarstwie, można oczekiwać, że wszelkie linki do niego będą pochodziły ze stron internetowych o podobnej tematyce, takich jak fora wędkarskie, czasopisma i inne blogi. Sprawdź najlepsze pozycjonowanie Bydgoszcz
Google wykorzystuje backlinki, aby pomóc im w określeniu znaczenia strony internetowej. Określając najistotniejsze możliwości, można umożliwić wyszukiwarce lepsze zrozumienie treści strony i uplasowanie jej w rankingu dla odpowiednich terminów wyszukiwania, co pozwala zainteresowanym stronom na znalezienie nas w sieci. Oznacza to również, że każdy, kto kliknie na Twoją stronę, z większym prawdopodobieństwem będzie interesował się znajdującą się tam treścią, dodając wartość do „podróży klienta” na stronie, zwiększając szanse na konwersję.
Posiadanie linków do witryny, które są całkowicie niepowiązane i nieistotne, mogą być szkodliwe dla wydajności witryny. Wszystkie „nieczyste” taktyki mogą sprawić, że zarówno wyszukiwarki, jak i Twoi potencjalni klienci nie będą wiedzieli, o czym jest Twoja strona i negatywnie wpływając na Twój ranking SEO i wynik domain authority. Z tych powodów istotne jest, aby dążyć do pozyskania backlinków, które odnoszą się do treści strony internetowej.