Agencja tworząca strony internetowe czy freelancer? Co wybrać?

W momencie w którym wiele firm przenosi swój biznes do internetu nietrudno zauważyć, że powstaje również wiele różnych ofert, które zachęcają do tego, aby stworzyć stronę internetową dla firmy. Są różnego rodzaju kreatory dostępne bezpośrednio z witryny internetowej, freelancerzy, którzy publikują oferty na różnych forach dyskusyjnych, jak i profesjonalne firmy takie jak na przykład agencja marketingu internetowego 48 Media. Co przemawia za tym, że warto wybrać konkretną ofertę?

Freelancer i jego zalety oraz wady

Freelancer lub zamiennie stosowane określenie „wolny strzelec” to osoba pracująca bez etatu, realizująca zadania na konkretne zlecenia, będąca szefem dla samej siebie. Zwykle więc freelancer kojarzy się z osobą, która wykonuje swego rodzaju artystyczną pracę, wymagającą kreatywności. Z tego też względu wiele firm docenia pracę freelancerów i zleca im różnorakie zadania, które wymagają kreatywności. Z pewnością zaletą tego typu pracowników jest to, że mogą zaoferować niższą cenę, ale nie jest to zwykle istotny argument, ponieważ zazwyczaj z niższą ceną idzie gorsza jakość wykonania. Dodatkowo należy mieć na względzie również to, że freelancer pracuje sam, a więc w przypadku, gdy się rozchoruje lub wydarzy się inna sytuacja, która spowoduje, że dojdzie do opóźnienia jego pracy to pociągnie to za sobą problem związany z tym, że firma otrzyma stronę www z podobnym opóźnieniem.

Profesjonalna agencja

Strona internetowa przygotowana przez grupę profesjonalistów będzie z pewnością bardzo szczegółowo sprawdzona pod kątem wszelkiego rodzaju błędów i dostosowana pod konkretne potrzeby przedsiębiorcy. Doświadczenie wielu różnych osób ma tutaj wpływ na wybór najbardziej optymalnej ścieżki tworzenia witryny. Trzeba podkreślić, że tworzenie stron internetowych dla firm wymaga nie tylko wiedzy, ale również pewnej dozy psychologii, aby strona www zachęcała odbiorców do wykonania określonych działań – zakupu produktów lub usług, zamówienia wyceny itp. Niebagatelną zaletą profesjonalnej agencji jest również to, że zwykle oferuje ona kompleksowe działania związane nie tylko z tworzeniem samej witryny, ale również z jej pozycjonowaniem w wyszukiwarkach internetowych, jej promocją oraz efektywnym marketingiem. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy – wcześniej czy później, gdy strona zacznie się rozwijać i przybywać na niej więcej klientów pojawią się kolejne potrzeby, a dzięki temu, że udało się nawiązać współpracę z agencją, kolejne zmiany na samej witrynie będzie dużo łatwiej przeprowadzać z ich wsparciem.