Pilscy policjanci prowadzą postępowania dotyczące oszustw, gdzie przestępcy podawali się za pracowników infolinii banku i nakłaniali do zainstalowania aplikacji AnyDesk, celem wyłudzenia korzyści majątkowej.
W ubiegłym tygodniu do Komendy Powiatowej Policji w Pile zgłosił się mężczyzna, który stał się ofiarą oszustwa metodą na pracownika infolinii banku. Przestępcy przekazali informację, że z jego konta bankowego próbowano wyłudzić kredyt oraz nakłonili go do zainstalowania aplikacji zdalny pulpit AnyDesk. Pozwoliła ona przestępcom przejąć całkowitą kontrolę nad danymi i w zdalny sposób zarządzać kontem. W ten sposób oszuści rozpoczęli proces kradzieży pieniędzy oraz próbowali zaciągnąć kredyt z konta pokrzywdzonego. Mieszkaniec powiatu pilskiego zorientował się, że mógł stać się ofiarą oszustwa i pojechał do oddziału miejscowego banku. Po przyjeździe i rozmowie z przedstawicielem instytucji finansowej jego obawy potwierdziły się. Szybka reakcja mężczyzny pozwoliła zamrozić pieniądze z umów kredytowych oraz w porę zablokować konto.
Jak nie stać się ofiarą oszustwa?
-
Pamiętaj, nigdy nikomu nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania,
-
jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie aplikacji AnyDesk, możesz być pewien, że to oszustwo,
-
jeśli osoba podająca się za pracownika banku zażąda zweryfikowania Twoich danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi Twojego banku lub udaj się do niego osobiście.