Działalność lokalna kojarzy się głównie ze stałym rodzajem klientów. Co w gruncie rzeczy powoduje, że mało który przedsiębiorca zwraca uwagę na tak ważne medium jakim jest internet. Wychodzą oni z założenia, że skoro firma sobie dobrze radzi to nie ma potrzeby, aby inwestować w promocję i reklamę internetową. Już nawet tak zgoła nietrudna czynność jak dodanie strony www do katalogu firm pozwoli w istotny sposób wpłynąć na postrzeganie przedsiębiorstwa oraz możliwość znalezienia go w internecie.
Internet jako baza opinii
Duża liczba osób przed zakupami w nieznanym sobie sklepie zajrzy do internetu, aby poczytać więcej na temat danego przedsiębiorstwa, poznać opinie, dowiedzieć się jak długo działa na rynku oraz – co bardzo ważne – czy ma w sprzedaży produkty lub usługi, których poszukuje. Jeśli potencjalny klient nie znajdzie w internecie żadnych informacji o danej firmie to zastanowi się kilka razy zanim zdecyduje się na to, aby udać się osobiście do takiego miejsca. Nietrudno dojść do wniosku, że wiele osób podejmuje decyzje zakupowe bazując na tym co znajdzie w internecie.
Reklama w internecie jest tania
Prowadząc firmę o zasięgu lokalnym nie potrzeba wydawać ogromnych kwot, aby reklamować się na całą Polskę. Wystarczy reklama na serwisach internetowych o zasięgu lokalnym, co samo w sobie nie wiąże się z wysokimi kosztami. Można również postawić na bezpłatną reklamę i promocję. Przykładem są chociażby portale ogłoszeniowe, które umożliwiają dodawanie bezpłatnych ofert, również od firm, nie tylko od osób prywatnych. Warto też zwrócić uwagę na portale społecznościowe, a szczególnie na Facebook – umożliwia on założenie tak zwanego fanpage, co jest równoznaczne z profilem firmowym. Założenie, jak i prowadzenie takiego profilu jest całkowicie darmowe. Istnieje również możliwość wykupienia reklamy o zasięgu lokalnym, co znów wiąże się z niewielkimi kosztami, a może przynieść bardzo wymierne korzyści.