Podnoszenie świadomości o technologiach wodorowych wśród młodzieży w powiecie pilskim
W ostatnich dniach temat technologii wodorowych zyskał na znaczeniu w lokalnej edukacji, a powiat pilski staje się jednym z pionierów w zakresie kształcenia młodzieży w tej dziedzinie. Spotkanie starosty Rafała Zdziereli z przedstawicielami Politechniki Poznańskiej oraz ekspertami z Polskiej Izby Wodoru zaowocowało pomysłami na wzbogacenie oferty edukacyjnej w regionie.

Współpraca z Politechniką Poznańską i Polską Izbą Wodoru

Podczas spotkania, które miało miejsce w Pile, omówiono kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia specjalistów w dziedzinie technologii wodorowych. Uczestnicy, w tym prof. dr hab. inż. Michał Wieczorkowski oraz dr Andrzej Lewandowski, przedstawili swoje pomysły na wprowadzenie innowacji w programach nauczania. Ich celem jest nie tylko podniesienie świadomości młodzieży na temat odnawialnych źródeł energii, ale także przygotowanie przyszłych specjalistów, którzy będą mogli efektywnie działać w tej rozwijającej się branży.

Znaczenie edukacji w zakresie odnawialnych źródeł energii

Podczas dyskusji podkreślono, że edukacja w zakresie odnawialnych źródeł energii, w tym technologii wodorowych, jest niezbędna dla zrównoważonego rozwoju regionu oraz przyszłości energetycznej kraju. Dyrektorka Zespołu Szkół Technicznych w Pile, Daria Szostak, wraz z dyrektorem Powiatowego Centrum Edukacji, Piotrem Danielewiczem oraz Pawłem Fenigiem, pracownikiem PCE, omówili możliwości wdrożenia nowych programów nauczania. Wspólnie zastanawiali się nad tym, jak wprowadzić tematykę wodorową do istniejących kierunków edukacyjnych oraz jakie dodatkowe zajęcia mogłyby się odbywać w szkole.

Przyszłość kształcenia technicznego w Pile

W nowym roku szkolnym Zespół Szkół Technicznych planuje intensyfikację naboru na kierunek technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej. Zrozumienie i przyswojenie wiedzy o technologiach wodorowych może stanowić istotny krok w kierunku budowania przyszłości, w której młodzież będzie mogła aktywnie uczestniczyć w transformacji energetycznej. Obecność ekspertów oraz instytucji naukowych w procesie edukacyjnym z pewnością przyczyni się do podniesienia jakości kształcenia oraz zwiększenia atrakcyjności zawodów związanych z odnawialnymi źródłami energii.


Powiat Pilski