Trzy linie autobusowe, które funkcjonowały od września 2022 roku zostaną utrzymane również w 2023 roku. A do tego dojdą cztery nowe linie. Łącznie sieć połączeń będzie liczyć blisko 500 kilometrów, a objętych zostanie nią aż 57 miejscowości. Porozumienia w tej sprawie zostały już podpisane.
Przypomnijmy, iż na mocy porozumień podpisanych z przewoźnikami w sierpniu 2022, od 1 września funkcjonowało 26 połączeń autobusowych. Powiat Piski pozyskał wówczas 200 tys. zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych, a 20 tys. zł stanowił wkład własny. Mowa o trasach:
1. Wyrzysk – Auguścin - Dziunin,
2. Osiek nad Notecią - Wyrzysk – Łobżenica - Rataje III,
3. Piła - Mościska – Wysoka - Młotkowo - Wyrzysk.
Podpisane w minionym tygodniu porozumienia utrzymują te linie, jak również dodają cztery kolejne:
4. Miasteczko Krajeńskie-Kaczory-Piła
5. Piła-Chrustowo-Nowa Wieś Ujska-Ujście
6. Białośliwie-Miasteczko Krajeńskie-Piła
7. Piła-Stara Łubianka-Nowa Łubianka-Stara Łubianka-Krępsko-Dobrzyca-Piła
- Łączna wartość projektu to prawie 1,3 mln złotych, z czego wkład własny Powiat Pilski - Starostwo Powiatowe w Pile to niewiele ponad 150 tys. złotych, a reszta to dofinansowanie Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu. To kolejny przykład doskonałej współpracy na rzecz mieszkańców - ocenia Eligiusz Komarowski, starosta pilski. - W ten sposób usuwamy komunikacyjne białe plamy. Zdaję sobie też sprawę, że nie wszystko da się zrealizować od razu. Dlatego nadal czekam na sygnały mieszkańców czy jeszcze coś w tej materii możemy zrobić - dodaje.
Nowe rozkłady jazdy wejdą w życie 2 stycznia i na mocy porozumienia będą realizowane przez przewoźników: PKS Piła, Novabus oraz Wałeckie Towarzystwo Przewozowe Grzegorz Lasocki. Całkowita wartość projektu sięgnie kwoty 1 276 595zł, z czego dofinansowanie przekazane przez Wojewodę Wielkopolskiego w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych to 1 126 407zł, a wkład własny Powiatu Pilskiego to 150 187zł. Łączna długość połączeń wyniesie 495,8 km, podczas gdy wcześniej było to 189 km.
Przypomnijmy, iż na mocy porozumień podpisanych z przewoźnikami w sierpniu 2022, od 1 września funkcjonowało 26 połączeń autobusowych. Powiat Piski pozyskał wówczas 200 tys. zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych, a 20 tys. zł stanowił wkład własny. Mowa o trasach:
1. Wyrzysk – Auguścin - Dziunin,
2. Osiek nad Notecią - Wyrzysk – Łobżenica - Rataje III,
3. Piła - Mościska – Wysoka - Młotkowo - Wyrzysk.
Podpisane w minionym tygodniu porozumienia utrzymują te linie, jak również dodają cztery kolejne:
4. Miasteczko Krajeńskie-Kaczory-Piła
5. Piła-Chrustowo-Nowa Wieś Ujska-Ujście
6. Białośliwie-Miasteczko Krajeńskie-Piła
7. Piła-Stara Łubianka-Nowa Łubianka-Stara Łubianka-Krępsko-Dobrzyca-Piła
- Łączna wartość projektu to prawie 1,3 mln złotych, z czego wkład własny Powiat Pilski - Starostwo Powiatowe w Pile to niewiele ponad 150 tys. złotych, a reszta to dofinansowanie Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu. To kolejny przykład doskonałej współpracy na rzecz mieszkańców - ocenia Eligiusz Komarowski, starosta pilski. - W ten sposób usuwamy komunikacyjne białe plamy. Zdaję sobie też sprawę, że nie wszystko da się zrealizować od razu. Dlatego nadal czekam na sygnały mieszkańców czy jeszcze coś w tej materii możemy zrobić - dodaje.
Nowe rozkłady jazdy wejdą w życie 2 stycznia i na mocy porozumienia będą realizowane przez przewoźników: PKS Piła, Novabus oraz Wałeckie Towarzystwo Przewozowe Grzegorz Lasocki. Całkowita wartość projektu sięgnie kwoty 1 276 595zł, z czego dofinansowanie przekazane przez Wojewodę Wielkopolskiego w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych to 1 126 407zł, a wkład własny Powiatu Pilskiego to 150 187zł. Łączna długość połączeń wyniesie 495,8 km, podczas gdy wcześniej było to 189 km.