Odnotowaliśmy próby oszustw internetowych na terenie powiatu pilskiego. Użytkownicy serwisu Facebook otrzymują prośby o przelew BLIKIEM od osób, które podają się za ich znajomych. Informują o nagłe sytuacji i pilnej potrzebie pomocy. Na wszelki wypadek powinniśmy upewnić się, czy mamy do czynienia z naprawdę nagłą sytuacją, czy też oszuści chcą wykorzystać naszą nieuwagę. Jedna z oszukanych osób straciła 3 tyś. złotych.

BLIK to sześciocyfrowy kod wyświetlany przez aplikację, który może służyć do zaakceptowania transakcji lub wypłaty z bankomatu, dokładnie tak, jakbyśmy płacili kartą.

Oszuści, którzy zdobyli loginy i hasła do facebookowych kont naszych znajomych wysyłają do ich znajomych informację prosząc o podanie kodu BLIK, dzięki któremu możliwe jest dokonanie płatności elektronicznej. Wykorzystując naszą chęć niesienia pomocy tłumaczą, że właśnie stoją przy kasie np. w sklepie lub aptece i chcą zapłacić za zakupy, ale ich karta nie działa. Czasami dodają, że mają słabą baterię i zaraz rozładuje się im telefon. W rzeczywistości po przesłaniu kodu oszust właśnie wypłaca nasze pieniądze z bankomatu.

Oszuści stosują przeróżne metody, aby wyłudzić od nas pieniądze. Zawsze zachowujmy ostrożność w przypadku tego typu wiadomości. Zanim przekażemy jakiekolwiek pieniądze skontaktujmy się z taką osobą telefonicznie i sprawdźmy, czy faktycznie ktoś potrzebuje naszej pomocy.

Apelujemy o ostrożność!

 

Podkom. Żaneta Kowalska